عربستانی که دیگر ادعای تولید نفت ندارد!

عربستانی که دیگر ادعای تولید نفت ندارد

وزیر نفت عربستان سعودی در تازه ترین ادعای خود اظهار داشت که عربستان به سرعت به سمت تولید انرژی از مسیرهای سبز می رود و به جای کشوری که تولید کننده نفت است، تا سال 2030 کشوری خواهد بود که تولید کننده انرژی‌ های تجدیدپذیر است!                                                                         

به گزارش سرویس خبری هورآیش، به نقل از تسنیم و به نقل از اویل پرایس، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان اظهار داشت که این کشور قصد دارد تا سال 2030، 50 درصد از تولید انرژی خود را به سمت تجدید پذیر ها ببرد.

این ادعا در حالی مطرح است که انرژی‌ های تجدیدپذیر در سال  2017 تنها 0.02 درصد از کل سهم تولید انرژی کشور عربستان را تشکیل می‌داده است.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: “عربستان دیگر یک کشور تولید کنندۀ نفت نیست، بلکه یک کشور تولید کننده انرژی است”.  او همچنین اضافه کرد که: “دنیا باید این واقعیت را قبول کند! ما قرار است در این فعالیت ‌ها برترین باشیم”.

این درحالی است که  عربستان قیمت رسمی نفت فروشی خود به آسیا را برای ماه جولای بالا برده است. این امر نشان می دهد که پیش رفتن این کشور نفت خیز به سمت انرژی‌ های تجدیدپذیر، از سود این کشور از فروش نفت نخواهد کاست. با در نظر گرفتن این افزایش قیمت ها، گویا برنامه عربستان برای تامین منابع مالی پیشرفت صنعت انرژی تجدیدپذیرش، همان فروش نفت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *