توسعه بزرگترین نیروگاه تبدیل پسماند به انرژی در امارات

نیروگاه تبدیل پسماند به انرژی در امارات

امارات، یکی از کشورهایی به حساب می آید که تمرکز خود را بر استفاده و بهره برداری از نیروگاه های تجدید پذیر و پاک قرار داده است و با بهره برداری نیروگاه های متعدد تجدید پذیر، از سالها پیش شروع به فعالیت نموده است.
این کشور نخستین کشور جهان عرب است که از نیروگاه هسته ای بهره برداری کرده است و در سال گذشته توانسته با این نیروگاه هسته ای، برق تولید کند و به شبکه عرضه نماید. دولت امارات انتظار دارد پس از راه اندازی کامل نیروگاه هسته ای، این نیروگاه، 5.6 گیگاوات برق تولید نماید.

توسعه ی منابع انرژی پاک، یکی از مولفه های مهم طرح های استراتژیک اقتصادی امارات در آینده می باشد. چشم انداز این کشور در حوزه انرژی، بهره برداری 50 درصد مصرف کل کشور از منابع پاک و تجدید پذیر تا سال 2050 می باشد.

امارات و پنل خورشیدی

نیروگاه تبدیل پسماند به انرژی، چند سالی است که در کشور امارات به بهره برداری رسیده و زباله هایی نظیر چوب، کاغذ، پلاستیک و ضایعات پرانرژی، برای تولید گرما و برق مورد استفاده قرار می گیرند.
این نیروگاه، ظرفیت تبدیلی در حدود 900 هزار تن زباله در سال را دارد و برق کافی برای تامین انرژی 22 هزار خانوار را تامین می نماید. علاوه بر این انتظار می رود تولید گاز کربن دی اکسید تا 1.5 میلیون تن در سال کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *