احداث اولین نیروگاه خورشیدی شناور بر روی یک کانال پساب در تهران

احداث اولین نیروگاه خورشیدی شناور در تهران

به گزارش سرویس خبری هورآیش به نقل از برق نیوز، آقای علی شب نورد مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژۀ ساتبا از راه‌اندازی و اولین مرحلۀ بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی شناور بر روی یک کانال پساب در جنوب تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش ظرفیت این نیروگاه شناور خورشیدی 423 کیلووات می‌باشد. آقای شب نورد با اعلام این خبر تاکید کردند که این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 970 کیلووات (درج شده در قرار داد)، با سرمایه‌گذاری در حدود 10 میلیارد تومان، برای نخستین‌بار در کشور، بر روی سطح کانال خروجی پساب تصفیه‌خانه ای در جنوب تهران نصب شده است.

شب نورد اظهار کرد: از ویژگی‌های پررنگ این نیروگاه خورشیدی، جلوگیری از تبخیر آب از سطح کانال است. همچنین  ضمن این‌که این سد بدون استفاده و فاقد زیست نوع خاصی از آبزیان می‌باشد، احداث این نیروگاه شناور توانسته به‌عنوان یک راه‌حل کارآمد و پراهمیت برای تامین برق و مقابله با کم‌آبی بدون آسیب به محیط زیست عمل نماید.

براساس بیان دفتر مدیرکل دفتر نظارت ساتبا در این نیروگاه خورشیدی از 1229 پنل خورشیدی استفاده شده‌است. این نیروگاه قابلیت تولید سالانه بیشتر از یک میلیون و 699 کیلووات ساعت انرژی سبز و پاک خورشیدی را دارد.

آقای شب نورد افزود: بهره‌برداری از این نیروگاه هر سال مانع از انتشار 1173 تن گاز گلخانه‌ای شده و همچنین از مصرف 374 هزار لیتر آب جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی 383 هزارمترمکعبی گاز طبیعی و در سال، باعث صرفه‌جویی در منابع تجدیدناپذیر و سوخت های فسیلی می‌شود. این نیروگاه در طول ساخت و بهره‌برداری به‌طور مستقیم برای 10 نفر و به‌طور غیرمستقیم برای 25 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *