تامین دو سوم برق آمریکا از انرژی خورشیدی

مهندس انرژی خورشیدی در حا چک کردن پنل های خورشیدی

تامین دو سوم برق آمریکا از انرژی خورشیدی

بر اساس آخرین اطلاعات انتشار یافته از کمپین SUNDAY که به تازگی توسط کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال و اداره اطلاعات انرژی کشور آمریکا منتشر شده، انرژی خورشیدی در مدت چند ماه گذشته افتخار ثبت چندین تحول مهم را دارد.

به گزارش سرویس خبری هورآیش به نقل از برق نیوز، در گزارش ماهانه “به روزرسانی زیرساخت‌های انرژی” کمیسیون تنظیم مقررات انرژی، اعلام کرد که تا تاریخ ۳۱ سپتامبر ۲۰۲۳، ۴۷ واحد انرژی خورشیدی با ظرفیت تولید جدید به میزان ۱۸۲۴ مگاوات به شبکه تولید انرژی آمریکا افزوده شده است.
این مقدار نسبت به کل ظرفیت تولید انرژی کشور (که ۶۷.۲ درصد آن را تشکیل می‌دهد) بیش از دو سوم ظرفیت است.

همچنین، در گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی کشور آمریکا، آمده که تولید برق از منابع خورشیدی در چند ماه اخیر نسبت به همین ماه‌های سال ۲۰۲۲، با افزایش ۲۲.۳ درصدی روبه‌رو شده است.

بر اساس این گزارش، تولید برق از انرژی خورشیدی به میزان ۲۶,۷۸۵ گیگاوات ساعت رسیده است، که از تولید برق از منابع آبی به میزان ۲۱,۵۰۰ گیگاوات ساعت بیشتر است، و تقریباً معادل نیروگاه‌های بادی این کشور (که ۲۷,۷۲۶ گیگاوات ساعت برق تولید می‌کنند) می‌باشد.

نیروگاه خورشیدی در آمریکا

به نظر می‌رسد که عملکرد بی‌نظیر انرژی خورشیدی در ماه‌های آینده ادامه پیدا خواهد کرد. گزارش کمیسیون تنظیم مقررات انرژی نشان می‌دهد که تا ژوئن ۲۰۲۶، انتظار می‌رود ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به مقدار ۸۴,۳۹۲ مگاوات افزایش یابد، که تقریباً چهار برابر افزایش پیش بینی شده برای نیروگاه‌های بادی (۲۱,۳۴۱ مگاوات) و تقریباً بیست برابر افزایش گزارش‌شده برای گاز طبیعی است.

به طبق تخمینات زده شده تا اواسط تابستان ۲۰۲۶، انرژی خورشیدی بیش از یک هشتم (حدود ۱۲.۹ درصد) از ظرفیت تولید نصب شده در کشور را تأمین خواهد کرد. این میزان بیشتر از انرژی بادی (که حدود ۱۲.۴ درصد است) و به همین ترتیب، ظرفیت نصب شده انرژی خورشیدی تا جولای ۲۰۲۶، از نفت (که ۲.۶ درصد)، انرژی هسته‌ای (که ۷.۵ درصد) و زغال سنگ (که ۱۳.۸ درصد) جلو خواهد زد.

در سه سال آینده، گاز طبیعی همچنان بزرگ‌ترین سهم از ظرفیت تولید نصب شده را با ۴۱.۸ درصد خواهد داشت. اما ترکیبی از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی، انرژی آبی، زمین گرمایی و بیومس به مجموع ۳۴.۱ درصد را تشکیل می‌دهند و در جهت رسیدن به این مقدار پیشرفت خواهند کرد.

تنها در ماه ژوئن ۲۰۲۳، مجموع انرژی‌های تجدیدپذیر ۸۱۵۲۲ گیگاوات ساعت برق تولید کرد، بیشتر از زغال سنگ با تولید ۷۸۶۷۲ گیگاوات ساعت یا انرژی هسته‌ای با تولید ۶۹۸۸۸ مگاوات ساعت.
و پیش‌بینی‌های ظرفیت سه ساله FERC نشان می‌دهد که انرژی‌های تجدیدپذیر نسبت به این منابع از نظر تولید برتری دارند و در ادامه رشد و توسعه خواهند داشت.

نیروگاه انرژی خورشیدی در آمریکا

کن بوسونگ، مدیر اجرایی کمپین SUNDAY، به وضوح اشاره کرد که رشد سریع انرژی خورشیدی، به صورت همزمان در زمینه ظرفیت جدید و تولید برق واقعی، از ظهور عصر خورشیدی خبر می‌دهد. بنابراین، در سه سال آینده، بیش از یک هشتم ظرفیت تولید ایالات متحده به انرژی خورشیدی اختصاص داده خواهد شد. این مقدار حتی بیشتر از تولید زغال سنگ یا انرژی هسته‌ای است و نزدیک به تولید گاز طبیعی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *