احداث شهرک انرژی خورشیدی در کرمان

احداث شهرک خورشیدی در استان کرمان

احداث شهرک انرژی خورشیدی در کرمان

در بخش راین شهرستان کرمان، عصر پنجشنبه 27 مهر 1402، یک شهرک تخصصی انرژی خورشیدی با زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار و توان تولید ۴۰۰ مگاوات برق راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس خبری هورآیش به نقل از برق نیوز، از سال گذشته در استان کرمان پنج شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در مناطق مختلف شروع به ساختن کردند. بزرگترین طرح از این پروژه‌ها در بخش راین، در سطح کشور برجسته است.

مسئولان این پنج شهرک تخصصی انرژی خورشیدی اعلام کرده‌اند که اگر این طرح‌ها با موفقیت تکمیل و به بهره‌برداری برسند، می‌توانند مشکل کمبود برق در کشور را تا پنج سال آینده حل نمایند.

در مراسم آغاز پروژه شهرک انرژی راین در استان کرمان، معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد:
در کشور ما بیش از ۲۵ پروژه برای ایجاد شهرک‌های تخصصی در دستور کار قرار دارند. اما باید بگویم که شهرک نیروگاهی تجدیدپذیر در بخش راین استان کرمان، بزرگترین شهرک انرژی تجدید پذیر در ایران است. همچنین در حال حاضر در استان کرمان، اجرای سه شهرک دیگر نیز در دستور کار می‌باشد.

مراسم افتتاح شهرک خورشیدی راین

فرشاد مقیمی با اشاره به ضرورت تامین برق شهرک‌های صنعتی کشور اعلام آمادگی کرد که از برق تولیدی شهرک خورشیدی برای تامین برق بنگاه‌های اقتصادی مستقر در شهرک‌ها استفاده شود.

همچنین، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد که مسائل اقتصادی کشور به مسئله انرژی وابسته است و پیشنهاد کرد که باید از پتانسیل پنل‌های خورشیدی بیشتر بهره‌برداری شود تا به حل این مسائل کمک کنیم.

در این مراسم، معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار کرد که استان کرمان توانسته است ۱۰۰ مگاوات برق تولید کند و در زمینه تولید برق خورشیدی، در رتبه دوم کشور قرار دارد.

امیر حسن زاده توضیح داد: استان کرمان هفت هزار مگاوات تولید برق دارد، در حالی که مصرف برق در این استان حداکثر به پنج هزار مگاوات می‌رسد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *